ПОРАДИ БАТЬКАМ

Головна » ПОРАДИ БАТЬКАМ   

ПОРАДИ БАТЬКАМ  МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
    1. Від того, як батьки підготували свою дитину до школи,  залежать її  успіхи в навчанні.
    2.  Перш за все, батьки повинні виробити у дитини правильне ставлення до школи, до навчання, до праці та  ДИСЦИПЛІНИ.  Треба довести до свідомості малюка думку, що школа – це не гра, а серйозна робота. Слід привчити дитину підкорятися слову «треба», свідомо розбиратися у  позиції «хочу» і «треба».
   3.   Дуже важливо, щоб у дітей в сім`ї були певні обов’язки і щоб дитина несла відповідальність за їх виконання. Необхідно, щоб доручення, покладені на дитину, були постійними і щоб батьки не поспішали виконувати за дитину те, що син чи донька забули або просто не схотіли зробити. Постійні домашні обов’язки формують риси, необхідні для навчання:
 • відповідальність;
 • вміння доводити справу до кінця;
 •вміння оцінювати якість роботи і її      результат.
   Привчайте дитину до порядку. Розробіть для неї чіткий розпорядок дня і стежте за його дотриманням.
  4.    До вступу в школу дитина повинна мати певний рівень інтелектуального
розвитку. Важливою умовою успішного навчання в школі є розвинене мовлення, уміння чітко висловити свою думку і правильно вимовляти звуки. Якщо дитина неправильно вимовляє звуки, слід звернутися до логопеда. Спостереження  показують, що діти, які мають вади у вимові звуків, на письмі також припускаються помилок. Для того, щоб у малюка сформувалася правильна вимова, частіше обговорюйте з ним прочитані книги, пропонуйте описати побачене чи скласти оповідання за малюнками. Учіть разом з дитиною вірші, відгадуйте загадки, грайтеся в ігри з геометричними фігурками.
    5.  Щоб дитина успішно оволоділа письмом, малюванням, необхідно розвивати дрібні м’язи рук і формувати рухові навички. Для цього нехай малюк систематично малює, розфарбовує, перемальовує – не стримуйте дитячу фантазію, але слідкуйте, щоб дитина правильно тримала олівець, пензлик, фломастер. Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу різні фігури (ножиці мають бути досить гострими, але з заокругленими кінцями). Збирайте разом з дитиною конструктор з дрібними деталями,  кубики чи мозаїку, вчіть малюка пришивати ґудзики, в'язати гачком, вишивати, але під вашим наглядом. Не варто одразу вчити дитину писати букви, нехай спочатку опанує «каракулі» та різноманітні гачки.
    6. Привчайте дитину уважно слухати казку чи оповідання, давати відповіді на питання за текстом, переказувати.
     7. Дитина має знати повні прізвище, ім’я і по батькові своє, тата й мами, їх  рід занять, свою адресу, телефони батьків.
Шановні батьки! Просимо звернути увагу на перелік речей, які необхідно придбати для першокласників:
1.    Шкільна форма чорного кольору
2.    Спортивний костюм і зручне взуття
3.    10 зошитів в косу лінію (лінії чіткі)
4.    10 зошитів в клітинку
5.    10 обкладинок для зошитів
6.    Обгортки  для підручників
7.    Пенал
8.    2-3 ручки масляні синього кольору, 1 - зелена
9.    2 простих олівці
10.    Гумка
11.    Лінійка дерев’яна 15-20см
12.    Лічильні палички
13.    Кольорові олівці
14.    Альбом для малювання
15.    Фарби акварельні
16.    Пензлик
17.    Папка для трудового навчання, у якій мають бути:
-    кольоровий папір
-    кольоровий картон
-    ножиці
-    клей ПВА з пензликом
-    пластилін м’який
-    дощечка для пластиліну
18.   2-3 папки формату А4,  2-3 папки формату А5, по 10 файлів відповідного розміру  і 10 листків паперу.
 
Чи готова дитина до школи?

Ці запитання допоможуть батькам зрозуміти, чи готова їхня дитина до школи
1. Назви своє прізвище, ім’я, по батькові.
2. Назви прізвище, ім’я, по батькові мами й тата.
3. Ти хлопчик чи дівчинка? Ким будеш, коли виростеш, чоловіком чи жінкою?
4. Чи є в тебе брат, сестра? Хто старший?
5. Скільки тобі років? Скільки виповниться через рік? А через два?
6. Зараз день чи вечір?
7. Ти снідаєш ввечері чи вранці? Обідаєш вранці чи вдень? Що буває раніше – обід чи вечеря?
8. Де ти живеш? Назви свою адресу.
9. Ким працюють твої мама й тато?
10. Ти любиш малювати? Якого кольору твої шкарпетки?
11. Яка нині пора року? Чому ти так вважаєш?
12. Коли катаються на ковзанах – взимку чи влітку?
13. Чому сніг іде взимку, а не влітку?
14. Що роблять лікар, водій, учитель?
15. Навіщо потрібні в школі дзвоник, дошка і парта?
16. Ти сам(а) хочеш ходити до школи?
17. Покажи свою ліву ногу, праве вухо.
18. Яких тварин ти знаєш?
19. Яких ти знаєш птахів?
20. Хто більший : корова чи коза? У кого більше лап: у собаки чи у півня?
21. Що більше: 10 чи 8? 7 чи 2? Порахуй від 3 до 9. Від 7 до 4.
22. Що треба зробити, якщо випадково поламав чужу річ?
Оцінка відповідей. За правильну відповідь на всі підзапитання одного запитання дитина отримує один бал (за винятком контрольних). Дитина може отримати по 0,5 бала  за правильні, але неповні відповіді на підзапитання пункту. Правильними вважаються відповіді: «Тато працює водієм. У собаки більше лап, ніж у півня». Неправильними вважаються такі відповіді: «Мама Таня. Тато працює на роботі».
       До контрольних завдань належать запитання 5, 8, 15, 22. Вони оцінюються так:
5(скільки років) – 1 бал, вік з урахуванням місяців – 3 бали;
8 (повна домашня  адреса з назвою міста чи села) – 2 бали, неповна – 1 бал;
15 (за кожне правильно вказане використання шкільної атрибутики) – 1 бал;
22 – за правильну відповідь – 2 бали.
Пункт 16 оцінюється разом з пунктом 15. Якщо в п. 15 дитина набрала 3 бали і дала  правильну відповідь на п. 16, загальна сума балів – 4.
Оцінка результатів:      
 24 – 29 – дитина готова до школи;
 20 – 24 – середня підготовка;
 15 – 20 – низький рівень психосоціального розвитку.
Готуйте дитину до життя і праці в колективі ровесників, і нехай шкільне життя буде для неї радістю!